Hook umpan praktis gurita



Following are several display technique picture install octopus to bait a hook refer picture. Berikut ini adalah beberapa teknik menampilkan gambar menginstal gurita untuk umpan kail merujuk gambar.

Install eye to fresh an octopus nor life. Install mata gurita segar maupun hidup.

Way bait use octopus head slice way octopus body by lengthwise. Cara umpan menggunakan kepala gurita cara mengiris tubuh dengan gurita memanjang.

Way altenatif make octopus content as fry. Cara altenatif membuat konten sebagai gurita goreng.

Tuesday, January 09, 2007 Selasa, January 09, 2007

Tip Pasang Umpan Tip Pasang Umpan



SIMPULAN ini sesuai digunakan untuk mengikat umpan sama ada hirisan sotong ataupun keratan ikan dalam keadaan air yang berarus tidak kira di laut ataupun sungai. SIMPULAN ini sesuai Digunakan untuk Mengikat umpan hirisan sotong sama ada keratan ikan ataupun udara yang dalam keadaan tidak berarus kira di laut ataupun sungai.

1. 1. Umpan yang dipotong dimasukkan menerusi mata kail namun kaedah ini ada keburukan sekiranya menggunakan umpan yang lembut kerana ia berkemungkinan akan dimakan ikan yang tidak dikehendaki ataupun bersaiz lebih kecil. Umpan yang dipotong dimasukkan menerusi Kail mata namun kaedah ini ada keburukan yang sekiranya Menggunakan umpan lembut kerana ia berkemungkinan akan dimakan ikan yang tidak dikehendaki ataupun bersaiz lebih kecil.

2. 2. Bagaimanapun, umpan akan lebih selamat jika dimasukkan menerusi tali pancing terutama pada tahap air yang lebih dalam. Bagaimanapun, akan lebih selamat umpan Jika tali dimasukkan menerusi Pancing udara terutama pada tahap yang lebih dalam.

3. 3. Kemudian lipat umpan dan sekali lagi masukkan mata kail menerusinya untuk memastikan keberkesanan mata kail. Kemudian lipat umpan dan sekali lagi masukkan Kail mata menerusinya mata untuk memastikan keberkesanan Kail.

4. 4. Bahagian lebihan umpan mampu menjadi daya penarik apabila ia bergerak dibawa arus. Bahagian umpan lebihan mampu menjadi daya penarik bergerak apabila ia dibawa arus.

5. 5. Sekali lagi masukkan mata kail menerusi bahagian terakhir untuk memastikan mata kail terkeluar dari umpan. Sekali lagi masukkan Kail menerusi Bahagian mata untuk memastikan mata terakhir Kail terkeluar dari umpan.

6. 6. Ambil sepotong lagi umpan dan lipat kemudian masukkan menerusi mata kail. Ambil sepotong umpan lagi dan lipat Kemudian masukkan Kail menerusi mata.

7. 7. Tolak bahagian umpan yang terlipat untuk memastikan mata terkeluar dan mengenakan mangsa dengan baik. Bahagian tolak umpan yang terlipat untuk memastikan mata terkeluar dan mengenakan mangsa dengan baik.




Tidak ada komentar:

Posting Komentar

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 IPK17BANKABILITON |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

Authorized Property of IPK17BANKABILITON.BLOGSPOT.COM